A więc, stało się to 18 grudnia 2014 roku...
Mając w planach przymusowy wyjazd do Wrocławia, postanowiłem zakupić w przedsprzedaży bilet na PENDOLINO. Załapałem się na II turę promocji, więc bilet nie kosztował więcej niż na pociąg TLK.
Ze swojej dzielnicy wyruszyłem pociągiem SKM i po kilkudziesięciu minutach dojechałem na dworzec kolejowy Warszawa Wschodnia. Dworzec po przebudowie prezentuje się świetnie.
WARSZAWA WSCHODNIA - budynek dworca dalekobieżnego |
Hol główny dworca |
Hol kasowy dworca |
Podziemne przejście pod peronami |
WARSZAWA WSCHODNIA - budynek dworca podmiejskiego |
Hol dworca podmiejskiego |
Dworzec autobusowy - WARSZAWA WSCHODNIA |
Widok z peronu 1 na stację WARSZAWA WSCHODNIA |
Szybko przemieszczam się na początek składu, gdzie znajduje się mój wagon. Przed wejściem osoby w kurtkach i czapkach EIP przypominają, czy na pewno mam bilet na ten pociąg, bo jego brak oznacza dodatkowa opłatę w wysokości 650 PLNów. Rozkładam się na swoim miejscu i wykonuję kilka fotek, póki jest mało ludzi. Zaraz też pociąg rusza. Najwięcej osób dosiada na Centralnym, kilka osób na Zachodnim. Frekwencja w pociągu około 50%.
Wagon 1 klasy |
Miejsce na duży bagaż w wagonie 1 klasy |
Przejście pomiędzy wagonami |
Drzwi wyjściowe |
Tablica kierunkowa na drzwiach |
Hol wejściowy i przejście do wagonu 1 klasy |
Wagon 2 klasy |
Wagon WARS |
Obiad |
Część wagonu 2 klasy przystosowana dla osób niepełnoprawnych |
Widok ogólny na wagon numer 12 |
A pociąg bez przedziałów to dla mnie nie pociąg. Są trzy takie przedziały dla matki z dzieckiem do 6 lat i kobiet w ciąży Z reguły są wolne, więc się tam przeniosłem i całą podróż tam odbyłem.
Trzy przedziały w PENDOLINO |
Widok na przedział z korytarza |
Przedział w wagonie 11 |
Widok z fotela |
Miejsce na duży bagaż w wagonie numer 11 |
Przejście pomiędzy wagonami |
Duże WC w wagonie 12 |
Pozostałe WC |
13.08 WARSZAWA WSCHODNIA
13.15-13.20 WARSZAWA CENTRALNA
13.25 WARSZAWA ZACHODNIA
13.30 WARSZAWA URSUS
13.44 WIADUKT NAD TORAMI WIEDENKI
13.52 WIADUKT NAD GIERKÓWKĄ
14.08 MOST NA PILICY
14.16 IDZIKOWICE
IDZIKOWICE |
Przystanek - OPOCZNO POŁUDNIOWE |
14.43 WŁOSZCZOWA PÓŁNOC
Przystanek - WŁOSZCZOWA PÓŁNOC |
14.49 ŻELISŁAWICE
14.55 KONIECPOL
15.18 WIADUKT NA GIERKÓWKĄ
15.23-15.29 CZĘSTOCHOWA STRADOM
Stacja - CZĘSTOCHOWA STRADOM |
15.42 HERBY STARE
15.54 LUBLINIEC
16.08-16.14 FOSOWSKIE - mijanka z EIC
16.32 OPOLE GŁÓWNE
16.53 BRZEG
17.00 OŁAWA
17.13 WROCŁAW GŁÓWNY
Koniec trasy - WROCŁAW GŁÓWNY |
Hol główny dworca WROCŁAW GŁÓWNY |
Kasy biletowe |
Budynek dworca |
Z lekkim poślizgiem (10min) dotarłem do Wrocławia. Podróż minęła szybko i przyjemnie.
W pociągu czuć nowością, wszystko jest nowe i nie zużyte. Jest czysto i cicho.
Słychać tylko szum włączanej klimatyzacji.
Wogóle nie czuje się jak pociąg rusza. Nie czuć też osiąganej prędkości. Obsługa jest miła i uśmiechnięta, chętnie odpowiadała mi na wszelkie pytania odnośnie pociągu. Poczęstunek w wagonie 1 klasy, na który miałem wykupiony bilet to herbata, sok i czekoladka. Potem skorzystałem jeszcze z dolewki wody, którą mi proponowano. W pociągu jest ani nie za ciepło, ani nie za zimno. Wiem, że jest to subiektywne odczucie, ale wydaje mi się że jest odpowiednia temperatura. Jest też bardzo widno, dodatkowo przy każdym fotelu jest jeszcze dodatkowa lampka. Oczywiście są tez gniazdka.
W każdym wagonie jest też przycisk SOS, do powiadamiania załogę gdyby działo się coś złego.
Poza tym często po składzie spacerują konduktorzy i sprawdzają, czy wszystko jest OK.
Z nagłośnieniem też nie miałem problemu, wszystkie komunikaty były dobrze słyszalne i zrozumiałe.
Przy każdym fotelu znajduje się folder PKP INTERCITY o pociągu, o jego zestawieniu o inne przydatne informacje.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjtom6dwrtRTg6C0qwAFTRh56P54ccj_RNARLkDOaexVr4ZaEUOgYJ5Bp0P4afAepd_-_CoZ-irGwYKxB120MN0UiEkZz8g7Svs6ZC4FbhtDee368Xz6JeJ70pu5BgnOTAC3cd9XX8W14cj/s1600/aaa0003.jpg)
Ale żeby nie było, że wszystko mi odpowiadało mam też kilka zastrzeżeń.
Nie rozwiązano do końca problemu miejsc przy oknie, znowu może się trafić miejsce z dobrym widokiem i częściowo ograniczonym przez ścianę wagonu. Szkoda, bo myślałem, że tego już nie będzie.
Jest mało miejsca pomiędzy fotelami.Osoby wysokie mogą odczuwać dyskomfort.
Jest bardzo jasno, nie da się zmniejszyć oświetlenia nawet w tych trzech przedziałach.
Nie da się regulować temperatury.
Trzeba też uważać na głowę. Parę razy udało mi zetknąć ze ścianą lub sufitem.
Okna w korytarzach też są umieszczone dosyć nisko., Nie da stać wyprostowanym i patrzeć przez nie, trzeba się schylić. Ale to przecież drobiazg, bo i tak większość czasu spędzi się w fotelu.
Internet też działa nie za bardzo poprawnie, jest słaby sygnał i często się gubił. I jeszcze jedna rzecz, a mianowicie to, że duży bagaż pozostawiony na specjalnie przygotowanych półkach znajduje się za drzwiami szklanymi wagonu, a nie przed nimi, przez co traci się go z widoku.
Na koniec nie pozostaje mi nic innego jak zaproponować korzystanie z promocji w celu zakupu biletu i przynajmniej raz przejechać się tym pociągiem, bo naprawdę warto :-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz