czwartek, 1 stycznia 2015

Spalinowcem po E20


Wyruszając na święta do rodziców postanowiłem sobie urozmaicić tym razem podróż wybierając połączenie kombinowane, z przesiadkami, zamiast bezpośredniego pociągu TLK.
Dodatkowymi atrakcjami miało być zwiedzanie stacji Mińsk Mazowiecki, Siedlce i Łuków oraz przejazd pociągiem spalinowym "CZEREMSZAK" na odcinku z Mińska Mazowieckiego do Siedlec.

Plan wyglądał następująco:

1. Warszawa Śródmieście (10.50) - Mińsk Mazowiecki (11.40)
2. Mińsk Mazowiecki (12.34) - Siedlce (13.13)
3. Siedlce (14.26) - Łuków (14.57)
4. Łuków (15.30) - Biała Podlaska (16.24)

Niestety tego dnia pogoda nie dopisała. Lało jakoby wiosna lub jesień była, a to był 23 grudnia...
Ale cóż, podobno nie ma złej pogody, tylko ludzie są nieodpowiednio ubrani.

Widok na budynki stacji WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE

Tak jak zaplanowałem wyruszyłem pociągiem z dworca Warszawa Śródmieście.
Pociąg to dwie jednostki EN57AL w relacji Warszawa Zachodnia - Mińska Mazowiecki.
W środku mało ludzi, a sam pociąg ładny i czysty.
Na uwagę zasługuje zielone podświetlenie szyb przy wejściach.

Wnętrze składu EN57AL
Podróż przebiegła szybko i bez problemów. O czasie przyjechaliśmy na stację końcową w Mińsku Mazowieckim. Miałem około godziny czasu więc wybrałem się na zwiedzanie okolic dworca i fotografowanie.

EN57AL w peronach Mińska Mazowieckiego
Budynek dworca
Hol główny i poczekalnia
Widok z kładki nad torami w kierunku Siedlec
Widok z kładki nad torami w kierunku Warszawy
Widok z poziomu peronów w kierunku Warszawy
Wieża
Kamień pamiątkowy
Kilka minut przed planowym odjazdem podstawia się mój drugi pociąg "CZEREMSZAK".
Jest to pociąg spalinowy VT628, którym pojadę do Siedlec, a który docelowo jedzie do Czeremchy.
W środku wykonuję też kilka fotek.

Pociąg "CZEREMSZAK" do Czeremchy
Drzwi wejściowe
Widok ogólny na wnętrze
Przykładowe siedziska w tym pociągu
Część służbowa
Część biurowa przedziału służbowego
Drzwi wyjściowe
WC
W związku z tym, że cały czas padał deszcz, nie otwierałem okien, fotografując po drodze tylko stację Mrozy. Okna otwierają się bardzo lekko w tym pociągu, inaczej niż w pociągach TLK.

Budynek dworca i peron w Mrozach
Peron 2 w Mrozach
O czasie docieram do Siedlec. Tu mam przeszło godzinę na jedzenie i fotografowanie dworca i okolic.
Ciekawostką stacji Siedlce jest kaplica dworcowa, otwarta dla podróżnych. Na dworcu działa także bar czynny 24h. Stacja Siedlce jest obecnie w przebudowie, czynne są tylko perony 1 i 2. Peron 3 jest jeszcze nieudostępniony dla pasażerów i pociągów.

Po lewej "CZEREMSZAK" do Czeremchy a po prawej FLIRT do Warszawy



Stacja SIEDLCE
Hol główny dworca
Widok z góry na hol główny
Pomnik przy stacji
Tablica pamiątkowa
Lokomotywowania
Widok ogólny z peronu 2 na stację Siedlce
Widok z peronu 2 w kierunku Siedlec Wschodnich

Kilkanaście minut przed planowym odjazdem podstawia się mój pociąg do Łukowa. Jest to pociąg EN57AKM w relacji tylko do Łukowa. W środku, ciepło i czysto. Tu także ładne zielonkawe podświetlenie.

EN57AKM jako pociąg REGIO do Łukowa
Wnętrze składu
Zielona iluminacja w składzie

Szybko i o czasie docieramy do Łukowa. Tu mam ciut ponad 30 minut na ostatni już pociąg w kierunku Terespola. Szybko wychodzę ze składu, robię fotki i udaję się na peron 2, gdzie podstawiony zostanie mój pociąg. Tu także zbudowany został nowy peron dla pociągów dalekobieżnych i podobnie jak w Siedlcach oraz pobliskim Międzyrzecu Podlaskim jest jeszcze wyłączony z użytkowania. Fotkę budynku dworca i pobliskiego pomnika zaczerpnąłem ze swoich zbiorów, bo deszcz zalał mi obiektyw i zdjęcia były zamazane.

Pociąg z Siedlce na stacji w Łukowie
Pomnik kolejowy obok dworca w Łukowie
Stacja Łuków
Hol główny 
Nieczynne już kasy na dworcu w Łukowie

Dziesięć minut przed odjazdem podstawia się mój ostatni już pociąg do Białej Podlaskiej.
Tym razem jest to już pociąg PR - EN57 z opcją "FULL PLASTIK" w relacji do Terespola. Dawno już nie jechałem takim pociągiem. Jestem więc zadowolony, bo nie miałem jeszcze fotek takiego pociągu.

EN57 do Terespola
Wnętrze składu
Drzwi przejściowe
Po zmroku, dotarłem o czasie do Białej Podlaskiej. W noc bożonarodzeniową spadł śnieg i wycieczka po bilet powrotny do Warszawy była już w zimowej atmosferze. Przy okazji udało mi się zobaczyć chyba najlepszy skład krajowy przejeżdżający obecnie przez Białą Podlaską - TLK "NIEMCEWICZ", którego w ostatniej chwili udało mi się nagrać.

Stacja BIAŁA PODLASKA
Hol główny stacji Biała Podlaska
Widok od strony peronów w kierunku Łukowa
Widok w kierunku Terespola


Więcej fotek z tej wycieczki możecie zobaczyć na moim koncie na - Google Picasa.

Pozdrawiam
OBIEŻYKRAJ



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz